COMUNICAT OFICIAL

Comunicat oficial del CLUB BÀSQUET LA SELVA davant la situació actual del club.

Estimats socis i sòcies del Club Bàsquet La Selva,

El motiu d’aquesta carta és, abans que res, donar-vos les gràcies per l’esforç que la immensa majoria de vosaltres heu estat fent, esteu fent i fareu. Sabem que les darreres setmanes, sigui per raons de salut, de feina, de confinament, etc., no han estat fàcils ni ho seran les que venen.Tampoc ho són per a nosaltres, la Junta Directiva d’un Club que està davant d’una de les pitjors situacions econòmiques que ha viscut en 28 anys d’història. Una història amb alts i baixos, com en qualsevol altre club ja sigui gran o petit. Una història que s’ha escrit amb l’esforç, amb la voluntat i la generositat de molta gent. Vosaltres també formeu part d’aquesta història, però sobretot en sou el present i la millor garantia de futur perquè el Club Bàsquet La Selva som un club social.

Recentment, en motiu de les justificades disposicions sanitàries i de prevenció del COVID-19, el Club ha patit el degoteig continuat de rebuts impagats que fan dia a dia que la tresoreria minvi molt i sigui imprevisible, afectant significativament els ingressos del Club. El CBLS, a més, com tota entitat que inverteix i es modernitza constantment, té uns compromisos contractuals que, malgrat s’han renegociat a curt termini i s’han aconseguit millores en el finançament, cal fer-hi front, avui, el mes vinent o quan toqui malgrat encara que el Club estigui sotmès a l’obligat tancament. Ens consta que, per raons d’economia personal i/o familiar, molts heu procedit a tornar el rebut bancari. També se’ns ha fet arribar que hi ha un sector dels socis i sòcies que no entenia que es mantingués el pagament de l’última quota i no es retornés. És cert que el club no ha pogut operar amb normalitat, però tampoc la Federació Catalana de Basquetbol (FCBQ), la qual només ha retornat els diners corresponents al mes de juny. Aquests diners han estat retornats a una bossa comuna, de la qual com a Club Bàsquet La Selva no podem retirar ni un cèntim. Aquest import ha estat de 346€ retornats en concepte de llicències, que de ser retornats als socis pertocarien 3,5€ per jugador (en aquest còmput només entren els equips federats perquè l’escola de bàsquet competeix al Consell Comarcal del Baix Camp). En canvi, el no-retorn de les quotes ha permès que el club no hagués de desaparèixer a causa de la crisi econòmica provocada pel confinament.

Respecte a la paga efectuada pel campus i estada d’estiu que encara no ha estat retornada, en l’assemblea de final de temporada es va informar de la cancel·lació i que el pagament seria retornat a partir del setembre en una de les dues modalitats següents: retorn en efectiu o descompte en la primera quota de la temporada 2020/21. Es va escollir el setembre perquè millorés la situació sanitària i poguéssim assegurar la funcionalitat del Club imprescindible.

Cada cop som menys els que, entre tots i totes, sostenim econòmicament el Club Bàsquet La Selva que a l’hora de la veritat, només depèn de vosaltres. La Junta Directiva, que no cobra ni un cèntim per la feina desinteressada que fa pel bé del Club Bàsquet La Selva, té l’absoluta prioritat de mantenir la viabilitat del Club, sense deixar de pensar en com compensarem el temps que no hem pogut gaudir-ne plegats. Malgrat les enormes dificultats, el Club, la seva Junta Directiva i la part esportiva no ens rendim. I esperem que vosaltres tampoc: l’Entitat us necessita més que mai, ja que sense la vostra quota no podrem subsistir. Vosaltres socis i sòcies sou la part més important d’aquest gran projecte el Club Bàsquet La Selva. Per aquest motiu fem una doble crida: la primera que tothom que pugui no retorni els rebuts i pagui totes les quotes, incloses les que puguin estar pendents o retornades del curs anterior, mentre que si qualsevol  té una problemàtica ens ho notifiqui i trobarem la solució pertinent, i la segona que tothom que se senti amb energia i voluntat per aportar el seu granet de sorra per fer del Club Bàsquet La Selva un club millor s’animi a formar part de la Junta Directiva, ja prou minvada de membres com per encara un temps tant transcendental en el que disposar de més suports serà vital.

Per afrontar la propera temporada, atípica sense cap mena de dubte, hem preparat protocols de prevenció de COVID-19 que caldrà seguir en els entrenaments i partits, com també per estar preparats en cas que hi hagués un cas positiu al nostre Club. Conscients de la incertesa que la pandèmia genera, hem decidit aplaçar de manera excepcional la primera quota de la temporada, que tradicionalment era al setembre, perquè sigui a l’octubre, encara que l’inici dels entrenaments federats serà la setmana del 31 d’agost i dels equips d’escola la setmana del 14 de setembre. Aquest gran esforç, període en el qual els nostres entrenadors treballaran
voluntàriament sense la compensació econòmica que els donem pel seu compromís, ho farem per avaluar la situació durant el mes de setembre, ja que si la situació empitjorés i s’hagués de tancar l’activitat del club el primer mes serà gratuït, de tempteig. En canvi, si la situació aguanta fins l’octubre i prospera, es farà el cobrament de la primera quota que serà subjecta a retorn en funció del que ens retorni la FCBQ, a la qual des del setembre ja hem d’afrontar els pagaments per inscriure els nostres equips.

Per últim, remarquem la importància d’assistir a les assemblees i totes les reunions que realitzem per estar informats amb rigorosa actualitat de l’estat i funcionament del Club Bàsquet La Selva i animar-vos a entrar a la Junta Directiva per contribuir a millorar entre tots el Club que estimem. I en cas que encara hi hagi dubtes després d’aquest comunicat, us convidem a contactar-nos per reunir-nos i detallar-nos en persona.

Cuideu-vos, cuidem-nos, i esperem veure’ns molt aviat, que serà la millor notícia de tots i totes.

Ara més que mai, endavant Selva! Som-hi Selva!